HydrogenTech is a research and development startup from Krakow, Poland, which is engaged in the production and development of solid oxide fuel cells. Our main potential differentiator among the competition is our internationally patent-protected high-temperature SOFC DFC bilateral reversible fuel cells. Hydrogen-powered DFC cells are based on an all-ceramic design with active layers integrated symmetrically on both sides - thus increasing the active surface area while reducing the cell's dimensions. The reversibility allows the cell to operate not only in electricity generation mode, but also in hydrogen production (electrolysis) mode. The invention was awarded gold medals at the Concours Lepine 2015 International Invention Fair in Paris and INTARG 2015 in Krakow, as well as the Honorary Medal of the Jury of the Taipei Invention Fair 2014.

We have production and test laboratories developed by the HydrogenTech team for testing fuel cell stacks and cell-powered systems, as well as electrolysis operation. One of these is a modular laboratory that can be quickly delivered to any location depending on the needs of HydrogenTech or our customers.

The HydrogenTech team has the experience to carry out work in:

  • SOFC (Solid Oxid Fuel Cell) manufacturing and construction technologies
  • solving research problems related to SOFC technology
  • solving technical issues related to the application of fuel cells to industry, transportation and power generation
  • developing a study of fuel cell-based hybrid systems integrated with batteries and electronic energy management system
  • balancing the fuel demand of the cell with an analysis of hydrogen storage capacity
  • design of tank filling systems through selection of commercially available compression and safe refueling systems
  • optimization of design solutions in technical and economic terms.
  • estimating the operating costs of transportation vehicles equipped with hybrid power supply (operating costs over the life cycle of the fuel cell, servicing, fuel consumption and delivery)

Nasz zespół

dr inż. Tomasz Siwek

Prezes Zarządu

Doktor inżynier nauk technicznych Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie z wieloletnim doświadczeniem w projektach badawczych w obszarze ogniw paliwowych i wodoru. Kierował projektami i pracami badawczo-rozwojowymi m.in. dla PGE, TAURON, Harmann. Autor i współautor ponad 60 publikacji naukowych z dziedziny energetyki i pokrewnych. Od 2018 roku związany zawodowo z HydrogenTech, gdzie pełnił funkcję Kierownika Badań i Rozwoju, następnie od 2023 objął funkcję Prezesa Zarządu.

dr inż. Bartłomiej Lis

Dyrektor ds. technicznych

Doktor nauk technicznych w dyscyplinie inżynieria chemiczna związany od 10 lat z technologią wodorową i ogniwami paliwowymi. Do HydrogenTech dołączył w 2022 roku jako Starszy Specjalista ds. Rozwoju Materiałów Ogniw Paliwowych, obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora ds. technicznych. Uczestnik projektów naukowo badawczych związanych z systemami zasilania ogniwami paliwowymi PEM, HT-PEM, DC-SOFC. Współautor 20 publikacji naukowych, 2 wzorów użytkowych i patentu.

Łukasz Bereś

Lider obszaru mechaniki

W HydrogenTech odpowiada za rozwój technologii SOFC DFC od strony inżynierii mechanicznej. Odpowiedzialny za prace nad rozwojem stosów ogniw paliwowych, obudów termicznych, układów testowych i produkcyjnych oraz integracją systemów cieplno-przepływowych. Swoje doświadczenie w obszarze technologii wodorowych zdobył w projekcie bolidu zasilanego wodorem HYDRIVE oraz usług konsultingowych w zakresie napędów bazujących na ogniwach PEM. Ukończył studia na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie z tytułem magistra inżyniera mechanika.

PhD Daniel Chade

Specjalista ds. Testów oraz Badań i Rozwoju

Inżynier, naukowiec z ponad 14-sto letnim doświadczeniem w obszarze ogniw paliwowych i wodoru, specjalizujący się w ogniwach SOFC oraz elektrolizerach alkalicznych. Koordynuje aktywności testowe, zajmuje się rozwojem i utrzymaniem infrastruktury testowej oraz pracami rozwojowymi. Zajmował się projektami wodorowymi w PGE oraz w fińskim startupie Elcogen Oy, gdzie brał udział w rozwoju stosów ogniw SOFC od prototypów do rynkowego produktu. Posiada doktorat z inżynierii elektrycznej University of Strathclyde w Glasow i magistra inżynierii elektrycznej Politechniki Warszawskiej. Współautor publikacji naukowych w obszarze wodoru i ogniw paliwowych.

Jacek Wesół

Lider obszaru automatyki

Odpowiedzialny za automatykę i sterowanie układów testowych oraz prowadzenie prac związanych z kondycjonowaniem energii elektrycznej. Posiada doświadczenie w projektach badawczych i wdrożeniowych w obszarach takich jak sterowniki przemysłowe, układy sterujące pracą ogniwa paliwowego, smart nanotechnologies. Ukończył studia z tytułem magistra inżyniera w dziedzinie automatyki i robotyki.

Marcin Włodarczyk

Inżynier procesu produkcji

Magister inżynier w dziedzinie energetyki odnawialnej i zarządzania energią. Zajmuje się planowaniem, koordynacją i realizacją procesu produkcji ogniw paliwowych SOFC DFC. Swoje doświadczenie na stanowiskach technicznych wykorzystuje optymalizując i rozwijając procesy produkcyjne w HydrogenTech.

Anna Zięba

Inżynier produktu

Inżynier energetyki ze specjalizacją w obszarze układów chłodniczych, grzewczych i wentylacyjnych. Jej rolą jest rozwój procesów produkcyjnych oraz wsparcie w pracach badawczo-rozwojowych ogniw paliwowych i stosów ogniw SOFC DFC. Odpowiedzialna za analizy cieplno-przepływowe w systemach projektowanych w HydrogenTech.

Małgorzata Orlof

Główny specjalista ds. administracji i finansów

Specjalista w zakresie administracji, finansów i planowania z 10-cio letnim doświadczeniem w realizacji projektów.
Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój
Rzeczpospolita Polska
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Unia Europejska